تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/24 - 14:52
کد خبر: 453968

گزارشی از تجمع اعتراضی مقابل سازمان ملل؛

من حقیقت ایرانم/ هاشمی: حذف ایران از مقام زن سازمان ملل، ربطی به زنان ندارد

من حقیقت ایرانم/ هاشمی: حذف ایران از مقام زن سازمان ملل، ربطی به زنان ندارد

دانشجویان و افراد حاضر در تجمع با شعارهایی همانند "من حقیقت ایرانم" و "در مسئله زن بدهکارید" و "گروگانگیری مقام زن" و... اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه تلاش‌های خارجی و شبکه های ضدانقلاب در حمایت از اغتشاشات در ایران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه‌ای سرگشاده را منتشر کرده که در آن برخی چهره‌های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد شده‌اند.

این اقدام، «رهبران زن جهان در تجارت، سیاست، وکالت و هنر شامل هیلاری کلینتون، کریستیا فریلند معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی کانادا، کریستین لاگارد رهبر اقتصادی و سیاسی، میشل اوباما و لورا بوش همسر جورج دابلیو بوش چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا و زنان دیگر از ۱۴ کشور را شامل می‌شود».

کمیسیون مقام زن ملل متحد در حالی اقدام به اخراج ایران از این مقام کرده است که ریاست آن را عربستان سعودی برعهده دارد که خود در نقض حقوق بشر و بی عدالتی علیه زنان زبان زد عام و خاص است. از این رو جمعی از دانشجویان و فعالین حقوق زنان در ایران با تجمع مقابل ساختمان سازمان ملل در تهران اعتراض خود را نسبت به این اقدام سازمان ملل نشان دادند.

در این تجمع که زنان مختلفی از سایر کشورهای دیگر نیز حضور داشتند افراد شرکت کننده در تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و شعارنوشت هایی اعتراض خود را نسبت به این اقدام سازمان ملل نشان دادند و آن را دقیقا نقض حقوق زنان دانستند.

دانشجویان و افراد حاضر در تجمع با شعارهایی همانند "من حقیقت ایرانم" و "در مسئله زن بدهکارید" و "گروگانگیری مقام زن" و... اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.

در ادامه با برگزاری تریبون آزادی در این تجمع هرکدام از افراد حاضر نظرات خود را در این خصوص بیان کردند. مرضیه هاشمی، فعال رسانه ای آمریکایی ایرانی در این تریبون آزاد با بیان اینکه همه این اقدامات برای سیاه نمایی در سطح بین المللی است، گفت: این ها فکر نکنند که ایران خیلی از خروجش دلش سوخت ما برای این محکوم می کنیم که بسیار دروغ ها پست سر این اقدام است. ما هیچگاه از سازمان ملل عدالتی ندیدیم. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مرضیه هاشمی در ادامه نیز در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» درخصوص تصمیم سازمان ملل گفت: این یک حرکت سیاسی علیه جمهوری اسلامی است و هیچ ربطی به حقوق زنان ندارد. بلکه سه کشور پیشنهاد دهنده یعنی انگلیس، فرانسه و آمریکا بهتر است وضعیت زنان در کشور خودشان را دنبال کنند و به چه حقی این کار را انجام می دهند. رئیس کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل عربستان سعودی است که نشان می دهند اصلا کسی نمی خواهد از حقوق زنان دفاع کند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

وجیه زهرا نقوی از دیگر فعالین حقوق زنان پاکستانی در این تجمع در گفتگو با خبرنگار اعزامی گفت: این تصمیم خلاف حقوق بشر و خلاق حقوق بین الملل است. اینها درواقع برای این است که بتوانند هرکاری میخواهند انجام دهند که ایران نتواند مانع اقدامات آن ها شود. وگرنه برای همه روشن است که حقوق بشر و حقوق زنانی که در ایران رعایت می شود در هیچ کجای دنیا رعایت نمی شود. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

یکی از فعالین دانشجویی حاضر در تجمع نیز در رابطه با  این اقدام سازمان ملل گفت: این تصمیم از متناقض ترین تصمیمات است و وقتی در بسیاری از کشورهای غربی در مورد حقوق زنان ظلم میشود ولی نادیده گرفته می شود و ایران را مورد توجه قرار می دهند. مسئله زنان در ایران آن چیزی که نشان می دهند نیست و گواه آن درخشش زنان ایرانی در دنیا است. بهتر است که به ایران بیایند و از نزدیک با حقوق زنان آشنا شوند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

از دیگر فعالین دانشجویی حاضر در تجمع نیز در این رابطه گفت: میخواهند با بهانه ها و ادعاهای دروغی که دارند ایران را از این کمیسیون حذف کنند و این تجمع ما برای همین ادعاهای دروغی است که مطرح کردند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

از دیگر خانم های حاضر در این تجمع اعتراضی در گفتگو با خبرنگار اعزامی گفت: میخواهند ایران را از کمیسیون مقام زن حذف کنند که مقام و ارزش واقعی زنان شناخته نشود. امیدواریم که جهان به این آگاهی برسد که بداند واقعا چه کسی را بالا بیاورد و چه کسی را حذف کند.  جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مصاحبه از محمد جهاد و حسین احسانی زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد +جزئیات
حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز
ستاره سپاهان برای انتقام به آزادی می‌آید
ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
سخت‌ترین هفته مدعیان/ پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
شوخی رئیسی با محافظان خود +فیلم
انتقاد زاکانی از شهرداران گذشته تهران +فیلم
مقاومت دانشجویان آمریکایی ثمر داد
بازنشر خاطره‌گویی پربازدید حسن روحانی +فیلم
توئیت توهین آمیز عضو شورای شهر تهران +عکس
۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
اعتراف آنچلوتی بعد از متوقف کردن بایرن
آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top